Aga kui müügimees on optimistlikult pessimistlik?

telemarketingKui Janke autoga Tallinn-Pärnu maanteele jõuab, on müügimees juba tööle jõudnud. Sellest annab märku Janke helisev telefon. Janke võtab kõne vastu ja kuuleb esimese asjana kellegi tundmatu juraka häält ja sealtpeale järgneb alljärgnev vestlus.

Tundmatu jurakas (reipalt): “Tere, mina olen Üsmar ja helistan teile Põhulehest. Ma näen, et te ei ole endale Põhulehte veel tellinud, on see info õige?”

Janke (telefoni pea ja õla vahele surudes ja samal ajal käiku vahetades): “Hämmastav, milline info ja sealjuures korrektne. Öelge veel, et kollane ajakirjandus vassib faktidega.”

Tundmatu Üsmar ei lase ennast heidutada, sest teab, et aeg on tema vaenlane. Ilmselt on suured müügigurud talle õpetanud, et “kui sa 30-sekundi jooksul kliendis huvi ei ärata, siis suure tõenäosusega sinu diil ebaõnnestub.” Seetõttu spurdib Üsmar telefonitsi sõnadega lendstarti tehes nagu Usain Bolt maailmarekordijahil  ja hakkab kiiresti rääkima: “Vaadake, meil on hetkel kampaania, kus…” Ülejäänud jutt, mis sealt järgneb, tormab Janke maanteel 100-ga sõitvast autost 120-ga mööda ja kõik, mida sealt tabada võib, on “ehituslisa… -lisa…. ja veel… kusjuures ka ristsõna saate…”. Keset kibedamat andmist on tunda, et Üsmaril saab korraks hingeõhk otsa- Janke kuuleb, kuidas ta tõmbab kiirelt kopsutäie kontorihõngu endale sisse ahmib ja edasi kihutab.

Uuuh, raske juhus- kui selle tüübi eesmärgiks oleks sind surnuks rääkida, siis õnnestuks see ilmselt paari minutiga. AGA- nii nagu Usain Bolti 100-m jooks lõppeb kiirelt, nii on ka Üsmari jutust tunda maandumise momente. Lõpuks tõmbab ta vähe hoogu alla ja lõpetab oma jutu lausega “… ja iga päev loosime me kõikide tellijate vahel välja 1000-kroonise auhinna. Olete te sellest pakkumisest huvitatud?”.

Jankele see joga suuremat muljet ei ole avaldanud, nii vastabki ta: “Teate, teie Põhulehes pakutava leian ma vajadusel ka veebist kätte ja ülepea on selline lugu, et mul loosiga pole kunagi vedanud, seega ma loobun teie 1000 kroonist”.

Üsmar ütleb seepeale sugestiivselt: “Teate, teil on loosiõnne- uskuge mind, teil on loosiõnne. Meil, vaadake, on vähe tellijaid, nii et teil on kindlasti loosiõnne!!!”

Jeees, kõlab küll kui muinasjutt, aga ei ole siiski pakkumine, millest keelduda võiks, seega jätab Janke Üsmariga südamlikult hüvasti ja lõpetab vestluse.

Ülejäänud kümne sõidetava kilomeetri jooksul arutleb ta endamisi “Ooot, kas see oli praegu optimism või pessimism, mis müügimehes sähvatas?”

PS! Järgmisel hommikul sõbrale seda lugu jutustades kuuleb Janke, et ka sõber on paar päeva tagasi täpselt samasuguse kõne osaliseks saanud ja ka temale olla öeldud (kellegi tütarlapse poolt), et tellijaid on vähe. Seega- tundub, et Põhuleht kasutab seda argumenti moosiva müügitrikina. 😉

Samalaadset veel ka lugudest:

Janke koolitab: Kuidas müügimeest närvi ajada!

Tere! Tahate ma tõmban teie toa tolmuimejaga üle?

Pangatöötaja soovitus: salasta oma number!

Advertisements
Lisa kommentaar

2 kommentaari

  1. 😀
    Nojah, mina olen flegmaatilise elik ugrimugri toimega: alul ei saa vedama, pärast pidama.
    Mullegi on helistatud, aga lõpetavad sindrid kähku ära, kui peale mitmet-setut minutit kostvat vaikust karjun: halloo-halloo, mida te rääkisite, ma väga vabandan, mul kuulmine veidi kehvavõitu…
    Juhul, kui tehakse oma kõne aeglasemaks, siis ka selle vastu on rohi olemas, lükates pauside vahele teemaga seosusetuid sõnu…

    Vasta
  2. Haa, tuttav tekst. Sellesmõttes, et ise olen sellist “müügimehe” tööd teinud ja samuti ajalehtede tellimust pakkunud 😀 Samas, kui mulle juba esimest korda ei öeldakse, siis ma edasi ei räägi ning mingite nippidega ei meelita- rääkisin nii, nagu asi oli. 😀
    Aga huvitav oli lugeda 🙂

    Vasta

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s